Thursday, June 5, 2008

Balik Kampung

Yeyyy yeyyy balik kampungg!!

30.05.2008 hari jumaat pukul 9.00 mlm..
bertolak dari rumah ke kl..
pegi pandan indah amik barang adik aku..
dia dah nak abis study..
dan terus masuk highway plus... yehuuu..

aku balik dgn tunang aku ekceli.. hehehe..
dia tanak follow.. segan..
tapi aku pakse.. hah hah hah!!
sampai ipoh lam 2 pagi gitu...

dan jumpa maya, ayed. im. seri (dak kl2) kat rumah seri..
tido sana.. pasal diorang ajak pi main nettball..
lawan ngan team perak..
mlm tu memang tak tido la.. borak sampai pagi..

keesokan paginye..
mandi2.. kitorang pi bekpes kat stadium ipoh..
nama restoren tu.. SABAR MENANTI...
lam hati aku mesti kena lama tunggu nih.. keh keh..
rupe2 nye tak.. ala2.. bufet hotel gitu..
aku amik pulut kuning + rendang ayam.. n bubur nasik..
ade kuih apom.. nasik lemak... memacam ada.. mcm best2 je..

aku tatau nak pi mana ipoh ni..
last aku bwk diorg pi jj main boling..
punye la teruk boling center tu...
kasut boling compang camping+lekang+bau cekam.. hahahaha!!

dan pi umah muk..
berehat rehat.. mandi...
ptg tu kitorang pi balik stadium ipoh..

pukul 4 perlawanan bermula..
team kl2 team pertama yg kena berentap..
bedebar debar hati aku nih..
almaklum la dah lama dah meninggalkan era nettball
nih.. hehe..
1st game seri... 2-2 game kedua kalah.. 2-0 dan ketiga seri 2-2
dan yg membuat jaringan tu semua aku.. hehehe..
terrer tak org chemor... hahaha
dan akhirnye kami dpt nombor tiga...
jadi la.. dapat piala lagi you ngan hamper.. tapi hamper tu aku tak rase pun.. heheh

mlm tu diorg adakan pertandingan karok plak..
kat tg rambutan.. kedai koboi je..hahaha...
yg gadis2 ni igt tmpt tersergam indah sekali kedai cam reban ayam je.. hahaha..
yg dtg pakai baju lip lap.. maskara bagai..
sekali dtg pakai seliper pun takpe.. hahaha..
aku masuk pertandingan karok tu.. haha..
tmpt pertama dimenangi oleh muk...
tmpt kedua ayen .. terkejut beruk dia.. haha
dan ketiga seri.. takde org lain lagi dah haha...

mlm tu kami balik chemor..
on da way balik ayen tak abis2 lagi syok sendri menang karok.. hahaha...
sampai2..mak dah menunggu.. tak tido mak aku.. alahai..
aku tido ngan mak aku mlm tu.. n ayen tido kat hall..
mak aku dah bentang tilam tuk dia..
gudnite!!

keesokkan pagi..
aku bangun awal pagi lagi...
pasal tolong jiran sebelah kenduri arwah...
yg meninggal tu kawan aku time kecik..
eksiden dkt simpang pulai..
diorang on da way p picnic reramai.. kakak ipar aku anak buah aku sumer pi la..
last2 si nurul dgn ojah tak sampai sampai..
pusing2 balik tgk2 ade org eksident..
rupa2 nya diorg.. dan meninggal kat tmpt kejadian..
aku rase sedih sgt.. membesar sama2..
pagi raya beraya sama2.. tahun ni dia dah takde...
aku rapat dgn kakak dia..
tapi kakak dia dah berubah sekarang.. dulu kalau aku balik je terus call ajak lepak rumah..
sekarang ni dah lain.. lain sgt... nanti la aku cerite lain ye...

Jam menunjukkan kul 1130..
aku bersiap siap nak pegi kenduri kawen member baik aku..
aku jadi pengapit... bosan jadi pengapit ni sebenarnye..
kena cedok lauk pengantin.. kena kipas pengantin... hahaha...
dila memaikai kebaya gold.. cantik... pelamin pun cantik..
camner la aku nanti ye.. hehe..

dan petang tu aku balik kl balik..
bye mak.. bye chemor.. bye kawan2..
bukan senang dpt balik kg..
sebulan sekali pun susah...
sampai kl dlm kul 10 mlm..
penatnye...

keesokkanye aku tak keje.. badan sakit2.. amik mc.. hahahah!!

No comments: